Optimismul şi imunitatea

Înţeleptul Solomon, cu mii de ani în urmă, inspirat de Dumnezeu, scria:

„O inimă veselă este un bun leac, dar un duh mâhnit usucă oasele.” (Proverbe 17:22) 

Ce legătură poate exista între starea de spirit şi sistemul imunitar?

Un sistem imunitar de bună calitate ne ajută să trecem prin boală, dar nu ne protejează contra infectării, a declarat la televiziunea Digi24 președintele Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru Rafila.

“Nu avem imunitate naturală contra acestui virus (CORONAVIRUS). Oricine se poate infectat cu acest microorganism care nu a mai circulat până acum”, a explicat el.

Profesorul Rafila a adăugat:

“O bună stare a sistemului imunitar duce la apariţia de anticorpi, trebuie să ne hrănim corect, să ne hidratăm, să facem activităţi fizice. Nu e nicio problemă să ieşi în aer liber, cu condiţia să nu fie o zonă aglomerată, să nu fii expus să te întâlneşti în mod apropiat cu alte persoane, să nu stai în spaţii închise cu multe persoane. Acest tip de locaţii sau zone unde se aglomerează sunt zone care favorizează transmiterea.”

Atenţie, deci, la sistemul imunitar şi la păstrarea lui în bune condiţii!

O altă declaraţie foarte interesantă şi responsabilizatoare a fost făcută de un doctor renumit, celebrul medic neurolog și psihiatru Dumitru Constantin Dulcan:

„Orice dezechilibru emoțional aduce, mai devreme sau mai târziu, boala.”

Potrivit site-ului sputnik, profesorul Dulcan a bulversat lumea științifică cu best-seller-ul său „Inteligența Materiei”, în care e descris în detalii despre rolul stresului în organismul nostru și cum ne putem îmbolnăvi subit.

Astfel, profesorul Dulcan ne previne că „un stres, o furie, o mânie de cinci minute poate să blocheze celulele sistemului imunitar până la cinci sau chiar șase ore. Alte stări emoționale care duc la îmbolnăvirea subită sunt ura, mânia, îndoiala, neîncrederea în ceilalți, invidia, gelozia. Toate acestea provoacă în corp un pH acid, favorabil instalării bolilor. Medicul neurolog mai spune că și depresia are un efect nociv asupra organismului. Aceasta nu doar că împiedică vindecarea, dar poate favoriza debutul altor boli. Nici sentimentul de frică nu trebuie ignorat. Aceasta poate duce și la decese.”

Este bine cunoscut faptul că stresul omoară celulele. Cel mai grav, descrie Dumitru Constantin Dulcan, e că mor și celulele numite medical „NK“, care sunt extrem de utile. Acestea trebuie să circule în permanență în organism ca să poată să ne apere împotriva tuturor substanțelor străine de corp. Stresul le tulbură, însă, eficiența și ne putem trezi cu tot soiul de boli, inclusiv cancer.

În concluzie, stresul are un rol nefericit pentru umanitate. Acesta duce la blocarea formării de noi neuroni sau formarea de noi conexiuni. Iată și explicația frecvenței din ce în ce mai mare, de o morbiditate crescândă, a bolii Alzheimer. „Gândurile rele ne iau din viață, bucuriile ne dau viață”, mai precizează neurologul Dumitru Constantin Dulcan.

Din noianul de informaţii care circulă în această vreme, am descoperit câteva extrem de practice pentru un sistem imunitar mai rezistent:

  1. Mâncaţi cât mai multe vitamine naturale – la prima mână (fructe, legume şi verdeţuri – bogate în vitamina C).
  2. Faceţi mişcare în fiecare zi, chiar dacă sunteţi în casă (aparate de fitness sau gimnastică), iar, dacă este permis, în aer liber (evitând contactele cu alte persoane).
  3. Evitaţi la maximum consumul de zahăr rafinat şi dulciuri (zahărul este inamicul nr. 1 al sistemului imunitar).
  4. Evitaţi sau limitaţi cât puteţi emisiunile sau ştirile care omoară optimismul (evitaţi inclusiv dramele sau telenovelele).
  5. Fugiţi cât de mult puteţi de ştiri, informaţii, articole sau clipuri care prezintă teorii conspiraţioniste.
  6. Nu daţi crezare „specialiştilor” care au soluţii anti-coronavirus de genul: ceapă tăiată prin casă, inspirarea de aer cald, umezirea repetată a gâtului, consumul de substanţe sau suplimente care ar feri de boală.
  7. Socializaţi cât mai mult cu cei din familie, vorbiţi, comunicaţi (cei mai mulţi au un număr nelimitat de minute pentru comunicare).
  8. Râdeţi, bucuraţi-vă, jucaţi-vă cu cei din casă (nu staţi toată ziua la televizor sau pe internet).
  9. Citiţi, memoraţi, studiaţi, aprofundaţi un anumit subiect (este timpul perfect pentru a „recupera” lipsa de timp (Biblia şi alte cărţi care să ne apropie de Dumnezeu sunt pe primul loc).
  10. Rugaţi-vă mai mult decât de obicei. Faceţi o listă de rugăciune cât mai completă şi complexă (familie, prieteni, vecini, cunoscuţi, bătrâni sau bolnavi).

„Venirea unui clovn în oraș are mai multe beneficii asupra sănătății oamenilor decât venirea a 20 de catâri încărcați cu medicamente.” Thomas Sydenham, medic din secolul XVII

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.